Sabtu, 29 September 2007

Pasar Payang

Hari ini agenda pergi Pasar Payang
Nak cari sampin songket
Ada orang KL & Melaka kirim
Encik Beanie tak nak ikut...
So aku pergi ngan Ain jer..
(it is better actually)

Ingatkan nak tinggal jer minah2 aku ni kat rumah..
Sori la, bila dia orang tahu ibu dia orang nak pergi pasar
Macam2 lak benda yang nak dibeli..

Ni aku nak promote songket terengganu skit...

Ini songket bunga tabur
Harga dari RM120 jer

Yang ini songket pelikat ada bunga skit2
Harga yang benang emas penuh RM180
Kalo yang benang emas skit2 dari RM150 rasanyer2
Tak ingat sangat la

Yang ini ada benang emas + perak
Harga mahal skit dari RM250

Yang ini songket penuh
Harga kalu tak silap dari RM200


Yang belakang AKS ni songket penuh jugak
tapi warna coklat

Harga aku tak ingat la..

Ni kain sutera untuk baju pompuan
Harga pun agak2 dari RM150 kut...
Malas nak belek2 sebab baru jer beli bulan lepas..

Mak Teh dia orang tak tau nak pilih yang mana satu

Tokeh kedai tu kata songket ni ada macam2 jenis
Yang mahal gilos pun ada...harga sampai berbelas2 ribu..
Nak beli songket kena berhati2 takut terbeli yang tak ori..
Tapi dia cakap dia jual yang ori jer..tak tau ler..
Akceli aku pun ada gak skill nak nengok benda tu ori ke idak..
Yang pasti kami beli tu memang ori...

Lepas membeli belah songket..satu jer kami beli..
Kami jalan2 sambil tengok tudung
Tapi susah nak cari tudung bawal no.1
Sebab peniaga ni dah campur aduk dengan tudung no lain2
Tapi harga sama jer..
Last2 kami tak beli...
Aksi Nina sebab terlalu bosan

Lepas AKS#2 tu dah semacam...
Mintak macam2 termasuk air & makanan
Baik kami beransur
Bandar Kuala Terengganu dari tingkat atas Pasar Payang

16 ulasan:

mad redo1 berkata...

memang bagus langkah meninggalkan Mr Beanie... kalu tidak dia plak yang restless... hehehe... berapa lama awak dok situ? 2 jam? haaa... Mr Beanie memang takleh tahan...

mama ranggie berkata...

amboi,cantiknyer kain tu..tp kalo nak beli skrang ni,kene jahit sendiri lah..tukang jahit dah fully booking..betul x??

Red Mummy berkata...

akak

songket tu takde kaler merah ke? meghah menyala gitu.

agak2 bape ek?

sesuai x pakai ngan kebaya nyonya. org pakai ngan batik tp aku saje suka nak pakai ngan songket.

ok ke dok?

Ceera berkata...

lawa ghilos songket2 itu, saya macam tetiba terasa nak pakai songket, apakah??? haha...

RedWGG berkata...

saya tak pernah tahu camna nak bezakan tudung bawal nie..
org yang jual tu selalu jer bagi tau..tapi tgk semua sama jer..mcm tak de beza..hehe..

azrid berkata...

awak memang..
sokmo tak mboh teman bini shopping..

azrid berkata...

mama ranggie,
kalo sampin tu memang dah berjahit..
kalo beli batik sutera sah tak de org nak jahit dah skrg.

red,
memang ada..ari tu tokeh kedai tunjuk sampin umno..
ari tu ada dijual songket bunga tabur spsg utk bj kurung/kebaya..murah jer
RM90 tp bukan yg trg ori la..
jom le turun sini..kita pg shopping kat PP tu

azrid berkata...

ceera,
akak pun teringin nak pk
tp mengenangkan body aku ni..
nampak cam spongebob pk songket..

redWGG,
tudung ni ada mcm2 gred
No1 tu..yg best skali coz senang nak pakai

azrid berkata...

red,
ako nak tambah sket lg..
kalo ko nak pakai kebaya nyonya dgn songket..
akak rs songket merah bunga tabur cantik..
memang ada dijual tp tak tau la brp rega

modd berkata...

uiii....
promosi abih nampak!! i like songket bunga tabur!!!! sila hubungi azrid untuk yg original, okey! my songket tabur masa kawin pun beli ngan you ke azrid???? kan???

Red Mummy berkata...

nnt aku teringin aku kem duit ko belikan ye kak

pakai courier fedex anto kat aku ye

taun bila tu tak tau la

Umi Mia berkata...

umimia memang kalau cari songket...memang kirim dari terengganu....kira murah gak...ingat tahun depan turun ganu nak cari songket gak lah..

azrid berkata...

red,
meh la turun sini..
kami bwk ko sopping kat sini

umi mia,
kalo turun jgn lupa call2 yek..

azrid berkata...

modd,
memang ler.. u pg beli ngan i
kan i kan image consultant u..
hikss..

Lily.Lulu. berkata...

cantiknyaa kain2 tuh. mahal kan ??

kite penah gi pasar nih dulu x silap laa .. tapi x membeli kain pun. gi cari benda lain .. pastu amik gambo .. uhuhuhu ~

:D

Hannan berkata...

akak... kite ade yg benang emas +perak tu...