Isnin, 3 September 2007

Apa saya lakukan pada hari merdeka yang lepas

Apa saya lakukan pada hari merdeka yang lepas?

Pagi buta saya dah bangun..
Prepare bekpes mee hoon goreng singapore dan sandwich telo..
Selepas itu saya bergegas ke rumah emak saya..
Emak saya ingin mengadakan kenduri kesyukuran sempena 50 tahun merdeka..
Emak saya seorang warga negara Malaysia yang sungguh patriotik...


Sebeno nyer kenduri tu kenduri doa selamat sebelum abah berangkat ke IJN
Nak operate jantung..
Mungkin tujuan sampingan nak Malaysia semakin maju dan makmur kut...

Menu kenduri kali ni aku yang pilih..ala-ala giler kuasa giturrr..
Nasi bukhari, dalca, ayam goreng berempah,sate, buah rambutan, buah duku, air sirap, air masak, tisu, pinggan makan, senduk nasi, sudu garpu..etc
Dan yang paling besttt sekali
Kuih bronokss (aka kuih sagu)

Malangnyer.. bronoks yang kami terpaksa tempah
(sebab bonda aku dah bz masak nasi bukhari)
Amat2 le lembik...
Macam mana le nak hidang kalu lembik nye bronoks itu tak boleh dipotong dengan pisau biasa...

Akhirnya di alter...

Seorang encik telah makan sate sebanyak ini....

Sehari selepas merdeka?
Sila baca di sini ..Encik Beanie
(Encik ini dah masukkan dalam entry dia)

7 ulasan:

Red Mummy berkata...

akakkkkkkkkk

aku x larat nak kira cucuk satay tu

ko beli laki ke ko beli hantu raya kak oi...


#ada gak laki jwb komen aku lu dr bini nye ni kang

modd berkata...

sungguh kejam meletakkan gambar batang satay sahaja....waaaaa.....

kuih bronok....ada apa dgn kuih bronok??? tapi u mmg kreatif beb....that's why u = my idol....hehe

RedWGG berkata...

kuih apa kah itu yea?
tak pernah dengar lak...

azrid berkata...

minah red,
kesian laki aku kan...sebenonyer bukan dia sorang yg makan tu..+- yg org lain skali tu..tapi sbb akak suh dia buang dia tak nak, so aku kata dia yg makan

modd,
kuih bronok memang best..I ada ambik gambo ns lemak simple hr tu nak anto kat U...sajer nak jeles...

redwgg,
kalo tak silap, nama kebangsaan kuih bronok tu kuih sago..turun la tganu nanti kita banjer mkn kuih bronok

mad redo1 berkata...

ooooo... ada pakatan jatuhkan Mr Beanie ya... mekasih wak kerana membela nasib ku ini... walaupun diakui memang majoriti lidi itu kepunyaan Mr Beanie... hehehe...

Lily.Lulu. berkata...

banyaknyeeeeeeeeee satey mr beanie makan ..

:))

agagaga

mad redo1 berkata...

Lily- oooo... mengutuk Mr Beanie lagi ek? tapi tak dinafikan, satay memang sedap, kan?

Awak - sila buat TAG... HAHAHA...