Sabtu, 2 Februari 2008

Kaki saya sakit....

Nina bersungguh2 benar nak pergi 'hadhari' kali ini...
Oleh kerana Encik Beanie ku itu dah pergi on the 1st day...tanpa membawa kami..
(memang saya kalo bleh tak nak pegi pun...)
Maka Encik itu pun berjanji membawa kami....

Untuk mengelakkan kesesakan...
Kami memilih untuk naik bot penambang
Lagipun, Nina & Berg memang suka sangat naik bot...

Kami naik bot dari Pulau Ketam
Oleh kerana tempat letak kereta yg sangat terhad
Encik ku itu memarking keta jauh skit dari jeti..
Maka dengan itu kena lah berjalan sikit...
Berjalan di tepi sungai....

Sambil berjalan saya ada ler bercakap2
dengan Encik ku itu...

Tetiba2....
Kaki saya terpeleot..masuk dlm lubang kecik...
Aduhhhhh...
Sakitnyer...

Encik ku itu dgn selambanyer suruh saya pusing2 kaki saya itu...
Sakit lah!!!
Dengan penuh simpati dia suruh saya duduk kat tepi jalan....

Tak sampai 5 minit saya rasa mcm ok jer...
(Walaupun sebenarnyer kalu ikutkan nak patah balik ke keta...)
Tapi mengingatkan minah2 ku itu beria2 benor nak pergi 'hadhari'
Maka saya pun berjalan terhencot2....
Alhamdulillah ms tiba kat jeti..kaki saya tidak lagi berasa sakit...

Apabila tiba kat rumah
Saya pun sapu la sedikit minyak panas...
Then saya tertidur....

Bila bangun dr tido tadi
Kaki saya berasa sangat sakit...
Nak ajak Encik ku itu pergi kat tukang urut?
Dia ada dua agenda penting...

Selepas selesai agenda beliau....
Encik Beanie dgn rela hatinyer membawa saya ke rumah tukang urut febret nyer...
Malangnyer tukang urut itu tiada dirumah....
Takpe la boleh tahan lagi kut....

Saya sebenarnyer tak tau dah ini kali ke berapa kaki saya terkehel...
Ist time ms kat padang UUM...sampai bengkak2..
Kawan saya membawa berjumpa seorang tukang urut di satu kampung kat Perlis....
Masa tgh mengurut, tukang urut tu pijak buku lali saya..
Nak betulkan urat ke tulang....tak tahu la...
Tapi sakit giler ....
(kurang pasti tkg urut tu pandai ke tidak)

2nd time masa kat rumah...nak turun ke dapur... dua tiga kali jgk kena kat rumah..
Pastu ms kat Subang..terpeleot masuk dlm lubang air kat tepi longkang...sakit siott...
Ngeri kalu ingat semua....
Mujur kali ni tak teruk mcm yg dulu2 tu...

...

7 ulasan:

flinty.farah berkata...

wahhhhh seronoknya pegi TTI.
saye nok gi gok nanti.
huhuhu..
alahai sian kak linda kaki saloh orak. gi bruruk ler kak linda neh

azrid berkata...

tak sronok mana pun...
wat koho sakit kaki jer
gi doh bruruk tapi tukg urut takdok..gi tti kut..

modd berkata...

Pok din kata :
"NANO jugok kak linda ni "

Saya jawab :
"mmg Nano.......hahaha..."

azrid berkata...

Modd,
dan kabo Pok Din,
saya memang suka mkn gula2 NANO-NANO...

Zana Sadri berkata...

Masa tgh mengurut, tukang urut tu pijak buku lali saya..

erk!!!! pijak??? lagi sakit la gamaknyer....adeh...(tak penah umur di urut kena pijak. silap aribulan org tu saya pijak kak. hehe)

mad redo1 berkata...

kat dungun dulu pernah kena urut dengan screw driver, pasal nak keluarkan lendir kat joints... pastu tak pergi dah... mujur le tak ada apa kecederaan yang serius...

azrid berkata...

zana,
memang sakit giler...meraung saya dibuatnyer..

awak,
kalo tempang mmg saya tak ngorat la awak...