Ahad, 17 Februari 2008

Laut biru..laut merah

Penat jenjalan tak abis lagi...
Terpaksa lak pergi konvensyen..
Tiga ari dua mlm..lotih mak dibuatnyer...

Atas nasihat Encik Beanie..
Pergi jer...berehat2 kat Awana tu...

Maka saya dengan 1/2 ati berkemas la
Untuk berkampung kat Awana Kijal..

Then...
Nak drive ke?
Nak naik kenderaan pejabat?

Sebab tak larat nak drive...maka kenderaan pejabat terpaksa jadi pilihan
Kenderaan pejabat yg paling beso lak tu...
Coz nak bwk ramai gak orang yg berperasaan seperti saya...

Hari pertama..seronok..
Majlis perasmian mlmnyer bleh nyanyi..
Lagu negaraku
Pastu lagu yg tak pernah sumur idup saya nyanyi..
Lagu parti cap keris..
Tapi part paling best nyanyi lagi Terengganu..Impianku...
Saya suka sangat lagu ni...
sejak join gomen, part paling saya suka ialah nyanyi lagu negaraku..

Antara agenda best dlm konvensyen...makan

Esoknyer...
Bermula la sesi Strategi Lautan Biru...
Dalam bahasa omputih Blue Ocean Strategy
Ingatkan strategi politik semata2..
Tapi tidak la jugak...kira ok la...
Ada la sesuatu yg menambah ilmu pengetahuan...

Masuk second session..tetiba saya rasa ngantuk...
Selamba jer saya mintak excuse..naik bilik..layan astro..
(Adakah saya membuat pembaziran?)
Mlm nyer baru la saya turun terhegeh2..nak dgr presentation kumpulan...
(memang satu pembaziran la saya ini...)

Ini bukan saya...
tapi saya juga ada beraksi seperti si tudung putih itu...

Bukan saya jugak..
sbb saya dah ada kat bilik pd ms ini...

Hari terakhir
Majlis penutup....
Ingatkan ada nyanyi..tak de rupanyer....
Isk..isk...

Tapi saya penat sangat...
Nak balik rumah dari Kijal ke KT amik ms lebih kurang 2 jam...
Naik kenderaan opis..terhingguk2 ..saya rasa nak muntah...tolongggg...
Bila nak dapat kenderaan baru ni???

Sampai kat opis..saya memang muntah...
Nasib baik Encik Beanie menjemput saya tepat pada masanyer..
Iaitu lepas saya mengeluarkan isi perut...


5 ulasan:

Zana S berkata...

teheheeh... tapi kan kak.. gambar last tu ala2 akak jek. TET!

cover line ek. hahahahaha

azrid berkata...

zana,
ye ke?
bukan lah...
buat pe mnyiksa diri mcm tu...
akak dah slmt kat bilik ms tu

modd berkata...

owh...banyak ngak kursus le konferens ler...
upload gok gambar org KYT ni byk2...senyap tupah aje belaka....org email kak za, dok reply pun....dok dpt ke dia...
tapi dok apa ler...i tahu org gomen le ni busy....
Tidak Pernah Sebelum Ini??!! gitu ke tagline...haha

modd berkata...

oooo...smalam org mimpi gi conference ngan set2 KYT....hahaha...

. berkata...

ahaks.. kak linda sama je cam saye.
kalau gi kursus menda2 pastu ngantuk, selambe je mengexcusekan diri. ahaks