Ahad, 13 April 2008

Kedah Juara Lagi Noo...

Kedah menjadi pasukan pertama berjaya mempertahankan gelaran juara Liga Super Malaysia selepas menewaskan Terengganu 2-1 di Alor Setar serta kekalahan mengejut pencabar terdekat, Selangor di Pulau Pinang.

Keputusan malam tadi menyaksikan pasukan Kenari mengutip 53 mata. Dengan hanya tiga perlawanan berbaki selepas ini, Selangor tidak mampu memintas selepas kekalahan 4-1 di Stadium Batu Kawan itu menyaksikan mereka kekal dengan 42 mata.

Bagi pasukan Terengganu, kekalahan di Stadium Darul Aman menyaksikan mereka jatuh ke tangga ke enam dengan 34 mata. Para penyokong Sang Penyu hanya mampu berharap pasukan mereka mampu memperbaiki kedudukan tersebut dengan memenangi semua tiga perlawanan terakhir Liga Super menentang dua pasukan tercorot liga, Pulau Pinang dan Sarawak serta pencabar dari selatan, Johor FC.

Sekiranya ianya berjaya dilakukan maka Terengganu akan berjaya mengakhiri persaingan Liga Super paling kurang di tangga ke lima. Ianya sudah cukup untuk melayakkan diri ke saingan Piala Malaysia di samping memburu kejuaraan Piala FA kali ke dua.

Terengganu akan bertemu Felda United di perlawanan ke dua suku akhir selepas memenangi perlawanan pertama 3-1 di Kuala Terengganu pada hari Selasa lepas.

Tahniah kepada pasukan Kedah di atas kejayaan mempertahankan kejuaraan Liga Super. Terengganu ialah salah sebuah dari dua pasukan yang berjaya menewaskan Si Kenari musim ini apabila menang 3-1 di Kuala Terengganu pada 23 Disember, 2007.

...

Tiada ulasan: