Khamis, 24 April 2008

Cerita Nina

Ada tiga kisah Nina minggu ini
Yang membuatkan saya tergelak, suspense dan geram...

Cerita #1
Balik dari sekolah hari Ahad
Saya yg amik
Kebetulan saya balik awal..
Sbb nak menolong bonda saya memasak untuk
Kenduri mlm nanti...

"Ibu, ibu, ibu..."

"Hmmm...."

"Tak di owk, ada kawan Kaena jatuh tangga...
Tapi dia dok mati pung...."

Dlm ati saya, MATI??..
Terkezuttt tapi nak tergelak


"Doh, dia luka dok?"

"Luka, cikgu letok ubak kat kaki dia..."

"Oooo, sianng ke dia.."


Cerita #2
Esoknya balik tghari..
Nak nolong bonda saya buat kenduri kedua...
Penat giloss...kenduri 2 hari berturut2 nih...

"Ibu, ibu, ibu...."

"Mmm..."

"Kaena kena wi (bagi) kasut tinggi kat Cikgu Nora.."

"Bakpe nyer?"

"Sebab Kaena dapat nombor 40..."

Terkezuttt..

"Kaena dapat nombor 40 ke?
Mana report card?"

"Iye...Kaena dapat nombor 40...
Cikgu kata sapa dapat nombor 40 kena bagi present kat cikgu..
Cikgu mitok kasut tinggi..."

"Ye ke Kaena dapat nombor 40?"

"Iye..Kaena dapat nombor 40...
Esok, Kaena kena wi present ke cikgu..."

"Doh, Kaena tanya dok Cikgu paka saiz berapa..."

"Dok.."

"Doh ibu nak beli saiz berapa?
Ibu dok caye Kaena dapat nombor 40.."

Terer sangat ke budak2 lain?

"Esok ibu suruh Kakak tanya Cikgu Nora..
Betul dok Kaena dapat nombor 40.."

"Betul, ibu eh...Kaena dapat nombor 40..."

"Nombor satu sapa dapat?"

"Tak dok orang"

"Nombor dua?"

"Budok puangg, Nama dia Anis..."

"Doh berapa orang dapat nombor 40 tuh...?"

"Ramai gok...Cikgu kata 10 orang dapat nombor 40..."

"Huhhh...Kalu gitu banyok la kasut tinggi Cikgu Nora dapat...."

"Memang pung..."

"Esok...mintok report card ngan cikgu
Lepas tu tanya Cikgu paka saiz berapa
Baru ibu boleh beli..."


Cerita #3
Saya balik petang..
Lewat sikit..
Nina dah siap tunggu kat pintu rumah

"Ibu, ibu, ibu...
Cikgu kata Kaena tak dok mok"
(Tiada emak)

"Bakpe??!!"

"Sebab rambut Kaena macam dok sikat..."

Berg: Doh nak wat guanne..rambut adik memang kinting...

Rambut Nina masa kecik dulu


"Doh dok pe la...esok kita ikat rambut tu...."

Esoknye...
Lepas saya ikat tocang rambut Nina

"Kaena kirim salam kat Cikgu Kaena deh...."

Encik Beanie:
Kaena kirim salam, kabo ke cikgu emak saya masih hidup...

"Ye la"

Petang saya pun tanya kat Nina...

"Kabo dok cikgu
Ibu kirim salam?"

"Dok..sebab ayat daddy tu panjang sangat..."

Huhhh...

13 ulasan:

Ceera berkata...

hehehehe... lawak la, paling tak tahan tu dapat no 40... sangat giler kuasa cikgu dia tu...

Umi Mia berkata...

hahahaha...memang lawak...macam2 budak2 ni yer...tapi relax ajer kak linda dengar anak dpt no. 40..kalau sy confirm tergezut...mau aku terus telefon cikgu dia..hahahaha

modd berkata...

KAENA ROCK!!!!!!

azrid berkata...

ceera,
agaknye tumit kasut cikgu tu dah patah kut, tu psl mtk budak2 kasut laen..

umimia,
saya pasti Nina tak dpt no tuh..psl akak dah tgk kertas priksa dia...tu yg akak selamber je..

azrid berkata...

modd,
mu tau je la kaena tu guane...

Lily.Lulu. berkata...

sabo jek la cikgu dia. tamak bebeno nak banyak kasot pree tuh. miahahahaha !!

kaena nih laawok laa .. cikgu dia pun lawok. siap kata kesian xde mak sebab x sikat rambut

hehehehehe
:D

Akinol berkata...

See Please Here

Miss Nazla berkata...

ewah ade 10 org lak dpt no 40? ni nak kumpul kasut raya ke ape ni.

slamber badak je mintak kat bebudak.

azrid berkata...

lily,
akak pun tak paham motif sebenar cikgu tu...

miss nazla,
tak tau la cikgu tu...melawak kut...

flinty.farah berkata...

wohhh cikgu style mitok2 gitu.
jangang gok wak jatuh martabat cikgu-cikgi.. wak malu je.
ni saye dok kenang sket kak linda, cikgu main cakap lepas kabo takdok mok la.. hishh..

tapi lawok gok la bace pe'el si nina.. kelako gok budok tu. hahhaaha

© OD berkata...

Selamat Hari Ibu, Linda. Semoga diberkati ALLAH selalu.

azrid berkata...

farah,
dok tau la cikgu tu...
gamoknyer jeles ngan Nina kut..rambut gheseng pung come gok

OD
tqvm

Zana S berkata...

adeh..gelak beso ku menbacanya.... ekekeke...

apa la cikgu tu... nipu sungguh. dok beh tau... :D