Isnin, 23 Julai 2007

6 perkara pelik Puan Lucky

Sokmo kena tag
Tapi this time je nak layan
Before this, tak pernah layan

6 perkara pelik
6 je ke.?

1. Selalu kena puji sebab penyabar
Bila citer pasal MIL and ipar duai, mostly opis mate kata aku sangat penyabar.
Coz aku dah more than 10 years duduk ngan MIL.
Sabarkah aku..sebab aku selalu bad mood..only my 'awak' knows.

2. Malas bab kain-main ni.
Basuh, lipat dan iron semua tak suka.
Tak suka, tak suka, tak suka.
Masa zaman belajar dulu, memang nama aku top list kat kedai dobi Changlun..
Ooo.. I really miss this cowboy town.
Masak memasak tak pe..

3. Nice person but not friendly..
Orang katalah..
Bab nak tegur orang dulu slow skit.
Tapi kalau dah baik dengan orang, aku cukup baik dengan orang tu tapi..
Dengan syarat orang tu tak banyak songeh cam aku jugaklah..

4. Risau terlebih
Tak boleh buat kerja last minute.
Kena prepare jugak apa-apa walaupun tak complete.
Ni untuk kijer opis atau kijer-kijer belajar..

5. Tak boleh pakai baju yang sama selepas mandi.
Tak kira mandi tengahari atau malam.
Baju yang dah dipakai sebelum mandi akan terus masuk bakul baju busuk.
Ni yang menyebabkan my 'awak' asyik kena basuh kain je..

6. Tak boleh sentuh sapa-sapa selepas mandi (sebelum pakai baju)
Sekarang pantang kalau my 'awak' sentuh kulit aku kalau aku baru lepas mandi.
Atau zaman hostel dulu, kalau mandi bilik air umum ( kat KISAS je ada kut) yang selalu sesak.
Bila tersentuh sapa-sapa, aku akan pergi mandi semula.

Boleh tambah lagi dok?

Tiada ulasan: