Jumaat, 25 Januari 2008

Bertuah sungguh

Kena tag???

Buat tag Farah dengan segera....

Tapi rasanyer dah penah buat...tak pe lar..saya buat lagi skali...

1. Saya suka tidur
Saya sangat suka tidur tapi kena tido tempat yang proper, atas katil saya. Tak boleh tido kat depan tv ke, atas sofa ke...sori... tak lena...
Kalu pergi kursus, meeting2, bercuti etc saya mesti tak bleh tido lena sbb bertukar tempat..

2. Saya tak bleh makan lauk semalam
Saya tak bleh makan makanan semalam.
Selalunyer saya buang jer tapi semenjak bersama Encik Beanie, saya panaskan untuk dia saja.
Dia marah kalo buang, membazir katanyer jika makanan itu elok lg utk dimakan.

3. Saya adalah minah motor masa kat U dulu
Saya suka naik motor masa belaja kat U dulu. Saya ada motor Yamaha RXZ..opss yamaha kapcai jer tak ingat model apa...Tapi saya selalu pinjam motor senior laki mcm RXZ, Kawasaki Ninja dan sewaktu dengannya...memang lebih seronok bwk motor diaorang..
Budak2 laki selalu kutuk saya sbb suka ronda2 dgn motor...(esp budak2 laki yg sama negeri ngan saya)...
Suka ati la kan?

Sebenaryer betis saya ada beberapa parut sbb motor2 itu...
Tapi Encik Beanie mcm tak kisah semua itu...(ms nak kawin dulu, dia tak sempat tengok kut)
Nama motor saya ialah Tg Munah (TM)
Saya tgh cuci motor saya kat Kolej Guthrie, UUM



4. Saya sangat suka makan asam
Saya tak senang kalo dalam satu hari tak makan asam.
Fabret saya ialah mangga muda cicah kicap...slurpp slurpppp....
Ramai orang kata saya mengidam, atau pregnant bila tgk saya makan asam tapi sebenarnyer saya memang suka.
Tapi kalu saya tak makan asam bermakna saya pregnant. Sbb ms pregnantkan minah saya yg dua org itu, saya tak mkn asam langsung.

5. Saya kawen gantung
Saya dan Encik Beanie kawen gantung sbb emak Encik itu nak pergi Mekah, so dia mtk kami kawen dulu then buat kenduri lambat sikit.
Kenduri kami dibuat dua bulan selepas itu.

6.Saya tak suka makan masakan saya
Saya kurang gemar apa yang saya masak.
Saya rasa macam tak best langsung. Mungkin tak best kut..
Tapi Encik Beanie selalu habiskan apa yg saya masak.
Mungkin sedap baginyer atau nak amik ati saya supaya merajinkan diri utk memasak.

7. Saya hampir jadi ustazah..
Saya bersekolah agama sejak tingkatan satu. Selepas SRP saya dapat offer scholar utk belajar kat Jordan selepas abis SPM oleh kerajaan neg Trg. Tapi saya tak berminat.
Then lepas SPM saya dapat offer UIA, amik 'Reveal Knowledge'.
Masa tu saya tak tau apa itu 'reveal knowledge'.
Saya tak berminat jugak ke UIA. Agaknyer saya dah jadi sekular semasa tunggu result SPM. Biler saya bercerita dgn kawan2 student UIA, baru saya tahu itu adalah pengajian wahyu..
biar beno aku nak belajar mende ni??

8.Saya sgt suka window shopping
Samaada ada duit ke tak de duit ke..jalan2 masuk keluar kedai & supermarket. Saya sgt suka tengok barang2...
Masa saya pregnant, saya dikategorikan mcm kain buruk...masuk spital kuar spital..sgt teruk alahan saya itu...
Tapi everytime Encik Beanie turun KL, saya akan ikut
Kemudian merayau kat shopping complex sampai tak hingat dunia...
Encik Beanie pun sangat heran dengan kekuatan saya meronda itu...

6 ulasan:

Kurt Kuden berkata...

Munah? hahaha
lawok a kak ni haha

azrid berkata...

Kuden,

Tengku Munah lar Kuden...ada link ngan kerabat sket2..hikss

mad redo1 berkata...

hehehe... sekarang nak ngorat mortimer lak ya? cubalah...

. berkata...

kak linda, kak linda umur brape ek? sy nok tanye ni sbb mokcik sy hok pulau duyong tu blajo kat UUm gok, duduk kolej Guthrie gok, ambik account gok, nama dia Zamzarina Hj Muda. tp sy rase junior kak linda ah. hehehe

azrid berkata...

awak,
huhh..ngorat mortimer?
dok rok la...3x berat saya..kalu terbalik..patoh riyok..

farah,
umur berapa?
malu se...lahir th 1972
kat UUM tu grad 1996..
Mcm ajin dengo nama mokcik awak tu..junior kut..

mad.redo1 berkata...

yang pastinya bukan zam zam ala-kazam, atau pun zam maidin yang ntah apa-apa ituk... hehehe...