Selasa, 7 Oktober 2008

Sambutan Aidil-Fitri

Aidil-Fitri buat Puan Lucky kali ini disambut dalam keadaan 'perlahan'. Maklumlah, 'muatan' yang semakin membesar saban hari menghadkan mobiliti ke sana dan ke mari dengan kelajuan biasa.

Namun bukan bermakna hari lebaran kali ini tidak meriah.

Cuma yang tiada ialah rumah terbuka sendiri yang selalu Puan Lucky dan Encik Beanie untuk meraikan saudara-mara, rakan taulan dan unik buat Puan Lucky, pelajar-pelajar yang datang berkunjung.

Encik Beanie tetap ke dapur namun hidangan yang disediakan hanyalah pada skala 'mini' sahaja, cukup untuk hidangan saudara-mara terdekat sahaja. Insha-Allah Aidil-Fitri yang akan datang semuanya akan kembali normal, walaupun kehadiran AKS #3 mungkin sedikit-sebanyak akan mempengaruhi keadaan.

Silatur-Rahim yang jauh didekatkan semula dan kedatangan rakan lama begitu menceriakan Puan Lucky.

Di samping itu kehadiran kami ke rumah terbuka tetap ada dengan pelbagai juadah disediakan oleh tuan rumah, cuma atas selera dan kehendak para tetamu yang menentukan sama ada ianya akan menjadi pilihan para tetamu.

Namun sungguh bagai dikata; 'Sangkakan panas sampai ke petang, rupanya hujan di tengahari'.

Pemeriksaan bulanan di klinik ibu mengandung menunjukkan bahawa kandungan 'haemoglobin' Puan Lucky rendah lantas terus sahaja doktor yang bertugas menyuruh dia dimasukkan ke dalam wad, sesuatu yang tidak ingin dilakukan sementara suasana lebaran masih terasa.

Namun, selepas menangguh kemasukan itu selama sehari akhirnya Puan Lucky masuk juga ke wad di Hospital Sultanah Nur Zahirah dan bertemu semula dengan para jururawat yang seperti sudah biasa dengan kehadiran wanita mengandung anak ke-tiga ini.

Harapan Encik Beanie semoga semoga segera sembuh dari anemia dan ini dapat dicapai dengan kadar Hb Puan Lucky akan meningkat ke tahap yang diperlukan demi kesihatan beliau dan juga AKS #3 yang menurut doktor bertugas berada dalam keadaan sihat sewaktu diimbas.

...

2 ulasan:

Zana S berkata...

laaaaaa....
kesiannya kak linda..
mkn dah recover tuh. pun rendah lagi ek??

kena mkn byk lagi la nie gamaknyer...
err.. jab.. HG tu ape ek??? hhuhuhuhu...

mad redo1 berkata...

HG = haemoglobin...

dah makin ok kot pas buat transfusi...