Ahad, 26 Oktober 2008

Santai di Belakang Rumah.

Hujung minggu kebiasaannya Encik Beanie malas hendak keluar dari rumah kerana kebiasaannya ianya akan sesak dengan mereka yang ingin bersantai bersama keluarga di tempat-tempat rekreasi dan santai.

Tetapi mungkin disebabkan oleh Puan Lucky yang walaupun diarahkan oleh doktor supaya banyakkan rehat masih ingin berjalan-jalan makan angin, akhirnya Encik Beanie keluar juga bersama dengan AKS berdua.

Kalau semalam kami ke pantai, kali ini kami tidak pergi jauh, cuma belakang rumah kita orang sahaja.

Inilah belakang rumah kita orang.

Taman Tamadun Islam.

Tidak disangka ramai juga pengunjung yang datang walaupun hari hujan.

Tetapi mungkin juga disebabkan di Dewan Konvensyen TTI diadakan Konvensyen UMNO Bahagian Kuala Terengganu yang berlangsung sejak dari pagi lagi.

Tetapi kami ke sana bukanlah hendak berkonvensyen, tetapi menyantaikan diri. Ternyata, Puan Lucky dengan tenang menyantaikan diri di atas dek terapung yang dibina untuk memberikan lebih keselesaan kepada mereka yang datang berkunjung dengan menaiki bot.

Nina membuat aksi merajuk selepas permintaannya untuk menaiki tren mini mengelilingi TTI ditolak oleh Encik Beanie. Namun 'daddy'nya berjanji untuk membawa dia menaiki tren tersebut sebelum tahun 2008 melabuhkan tirai.

Lambat lagi, kan? Tiada apa yang perlu dirisaukan kerana ianya ada di belakang rumah kita orang sahaja, kan?

Hari ini Berg menjalankan tugas melipat pakaiannya dengan baik walaupun pada masa yang sama akan bercakaran dengan Nina, sebagaimana lazimnya setiap hari antara mereka berdua.

Encik Beanie tidak melepaskan peluang untuk 'enterprem' dengan Masjid Kristal menjadi latar-belakangnya.

Memandangkan hari semakin gelap maka kami pun beredar untuk pulang ke rumah yang hanya lima hingga sepuluh minit perjalanan dari TTI, dekat kan?

Jadi sesiapa yang bercadang nak melawat Taman Tamadun Islam di Pulau Wan Man, Kuala Terengganu bolehlah singgah sebentar di rumah kami.


...

2 ulasan:

MOLY berkata...

tgk bro mad dlm gambar nih makin kurus la ...

mad redo1 berkata...

wah makin kurus ke... patut le seluar rasa cam makin longgar je... hehehe...