Khamis, 27 November 2008

Jemputan UmiMia

Rancangan untuk makan malam bersama dengan UmiMia telah dibuat sebelum kedatangan kami ke kL lagi. Memang seronok sesi makan-makan bersama dengan kawan-kawan, maka apabila tiba hari yang dijanjikan maka Encik Beanie, Puan Lucky dan AKS berdua serta seorang sepupu mereka pun pergi ke destinasi yang dijanjikan.

Hallamak! Lebuhraya Persekutuan yang penuh sesak menyebabkan Encik Beanie keletihan menekan 'clutch'. Akhirnya dia mengambil keputusan untuk bertukar ke Lebuhraya Pantai, suatu langkah yang berjaya mengatasi kesesakan sehinggalah tiba ke Cheras, di mana kesesakan kembali menghantui pandangannya.

Selepas berjaya melepasinya, salah faham tentang terma yang digunakan menyebabkan UmiMia terpaksa keluar dari rumahnya untuk menjemput Encik Beanie dan rombongannya yang sudah tersasar dari haluan sebenar.

Namun kepenatan mengharungi kesesakan itu amat berbaloi dengan hidangan yang disediakan terutama 'lamb stew' yang hampir habis dikerjakan oleh Encik Beanie.

Mia bersama Uminya memang melayan tetamu dengan baik sekali...

...sehinggakan Nina dan Berg bersama dengan sepupu mereka Aishah begitu 'ralit' bermain dengan mainan yang ada.

Sebagaimana Puan Lucky dan Encik Beanie juga begitu 'ralit' dengan hidangan di hadapan mereka.

Dalam pada itu sempat juga berposing untuk 'papamamarazi' yang tekun merakamkan kehadiran kami di rumah mereka malam itu.

Memang seronok dapat berjumpa dengan rakan blogger seperti ini. Walaupun seorang lagi blogger juga bercadang untuk hadir, tetapi terpaksa dibatalkan kerana panggilan tugas ianya membuka peluang untuk bertemu di lain kesempatan.

Buat UmiMia sekeluarga, berbanyak terima kasih diucapkan di atas layanan yang 'first class' serta hidangan yang mmmmuah! sungguh sedap.

Lain kali kita makan-makan lagi ya...

...

2 ulasan:

UmiMia berkata...

ahahaha...sama-sama....biasa2 jer makanan..tu pun tak puas hati sebab sempit jer masing2 duduk...

lain kali kita plan picnic kat sungai pulak ok..set time tahun depan dtg sini lagi tau...

kita ajak ramai sikit..ajak kak red, onelove kan...

azrid berkata...

umi mia,
sempit2 pun bg mad ko perabis stew satu mangkuk..
udang nestum tu mmg best la...

anyway tqvm..