Khamis, 6 November 2008

Minum Petang di Kopitiam Uncle Chua

Encik Beanie terus berusaha untuk menjadi seorang 'foodie blogger' yang berdedikasi dengan menulis tentang sebuah lagi tempat 'melantak' di Bandaraya Kuala Terengganu ini.

Hari ini beliau bersama dengan Puan Lucky dan Nina pergi ke Uncle Chua's Kopitiam yang terletak di deretan kedai yang sama dengan Secret Recipe di Kampung Ladang.

Dekor di dalamnya mirip dengan Old Town Kopitiam yang banyak terdapat di Lembah Kelang, suatu tempat yang menjadi kegemaran Encik Beanie untuk melepaskan kerinduannya terhadap kopi.

Menunya tidaklah setebal mana namun ianya mempunyai variasi yang cukup untuk memenuhi keinginan mereka yang ingin makan secara santai.

Kalau kita ke sebuah kopitiam, sudah pasti untuk menikmati kopinya, kan? Maka tidak salah sekiranya meneka minuman yang dipesan oleh Encik Beanie ialah secawan kopi-O.

Ianya tidak mengecewakan dengan rasa kopi yang pekat dan tebal namun tidaklah terlalu pahit.

Nina yang mengadu kelaparan menikmati mee rebus bersama dengan Encik Beanie.

Namun selepas terlalu lama menunggu kerana selalu sahaja mee rebus itu masuk ke dalam mulut Encik Beanie, Nina merampas kuasa dan mengambil alih sudu dan garfu dari tangan 'daddy'nya itu.

Buat Puan Lucky pula dia memilih untuk menikmati 'char koay teow'. Menurutnya ianya digoreng bersama dengan jumlah kerang yang agak banyak serta mempunyai rasa kekacangan.

Sekejap sahaja ianya sudah berjaya dihabiskan...


...oleh Encik Beanie.

Tidak cukup dengan itu, Encik Beanie turut memesan 'peanut butter toast' yang sebagaimana disarankan oleh namanya, disapu dengan mentega kacang yang tebal dan ditaburi pula dengan butiran kacang yang telah dihancurkan.

Harganya berpatutan dengan kos untuk semua makanan dan minuman di atas tidak melebihi RM15. Sesiapa yang ingin mencuba sesuatu yang santai bolehlah ke kopitiam ini.


...

2 ulasan:

ainnur berkata...

dok aci daddy!!gi makan dok ajok...ngajuk ah gitu....nina budak busuk...nina budak busuk!!!dok kabor teh ke kakak gi makan situ...

mad redo1 berkata...

doh daddy nok ajok guane, berg gok hok dok balik... jangan le maroh ke nina pulok, dok kang le daddy nok tinggal dia drumoh ssorang... daddy hok suruh dia dok kabor pasal nok surprise ke berg... hehehe...