Jumaat, 4 Julai 2008

Lembik

Harapan Encik Beanie untuk melihat Puan Lucky menjalani kehidupan normal semasa mengandung AKS #3 tidak kesampaian juga apabila buah hatinya itu mula menunjukkan tanda-tanda alahan yang sama ketika mengandung dua AKS yang terdahulu.

Deria baunya menjadi lebih sensitif sehinggakan Encik Beanie tidak boleh berada terlalu hampir dengannya. Begitu juga mereka yang memakai pewangi walaupun yang baunya cukup 'mild' sudah cukup untuk Puan Lucky mencapai 'chuck bucket' yang sentiasa berada di sisinya.

Selepas beberapa hari keadaan Puan Lucky tidak bertambah baik maka keputusan dibuat untuk pergi ke sebuah klinik bersalin untuk mendapatkan rawatan. Maka tinggallah Puan Lucky di bilik rawatan sambil menunggu dua botol 'IV solution' (ya ke? ada pakar perubatan boleh perbetulkan Encik Beanie?) mengalir masuk ke dalam tubuhnya.

Selepas hampir tujuh jam, keadaan Puan Lucky tidak berubah mana walaupun kelihatan segar sedikit. Kini beliau masih lagi terlantar dan sekiranya keadaan tidak berubah juga kemungkinan besar Encik Beanie akan menghantarnya ke Hospital Sultanah Nur Zahirah untuk rawatan dan rehat yang lebih optimum.

...

2 ulasan:

MOLY berkata...

alahaii ... siannya akak ...
teruk jugak ye akak punya alahan bila pregnant ..

moga cepat sembuh kembali

mad redo1 berkata...

on behalf; terima kasih lily...