Selasa, 8 Julai 2008

Dibuang Caj!

Selepas botol-botol Sodium Klorida silih berganti mengosongkan isi perut mereka ke dalam saluran darah Puan Lucky maka hari ini berita gembira diterima dari doktor yang bertugas apabila ianya berjaya memulihkan kembali teman sebilik Encik Beanie ini.

Maka dengan itu, Puan Lucky boleh pulang ke rumah.

Jangkaan kami bahawa proses itu akan selesai selepas waktu makan tengahari tetapi ketiadaan doktor untuk mengesahkan kebenaran pulang ke rumah menyebabkan Encik Beanie terpaksa melepak di wad sehingga hampir waktu makan malam bersama dengan Puan Lucky.

Dalam melayan kebosanan kami menunggu kebenaran tersebut, maka terhasil kolaj seperti di bawah.

Sedang kami menunggu, tiba-tiba seorang jururawat memberitahu pesakit di sebelah katil Linda bahawa dia juga dibenarkan keluar dari hospital petang itu juga. Apabila berita itu dikhabarkan kepada anak-anaknya, kami mendengar reaksi-reaksi berikut:

"Dah boleh balik?!"

"Pasal apa cepat sangat?"

"Tak boleh duduk seminggu lagi?"

Kami hanya mendengar dari balik tabir sahaja tetapi ternyata terdapat kekecewaan di dalam nada anak-anak pesakit tersebut.

Kita mungkin tidak tahu apa yang sebenarnya berlaku di dalam keluarga itu. Namun kami berharap apabila tiba masanya, tanggungjawab menjaga ibu-bapa kami akan dapat disempurnakan dengan harapan hari-hari tua mereka dapat dilalui dengan indah.

...

3 ulasan:

UmiMia berkata...

Kesian Kak Linda...kuat betul kalah pregnant yer...ishkishkishk..ni Berg, Nina and baby baru kena ingat sampai ke tua...kena jaga mak baik2...tengok tu betapa seksanya bawak perut...

Semoga kak linda lalui dugaan2 indah ni dgn tabah...

MOLY berkata...

selamat pulang kak linda ...
moga semuanya selamat
Insya-Allah

kiky f berkata...

hi, I'm regular reader of your hubby's blog.
i don't quite understand malay , but I hope you're in good condition.
get well soon :)